FOREDRAG

Stress på arbejdet

Leder du en mindre eller mellemstor virksomhed, så oplever du helt sikkert også stress hos medarbejderne ind imellem. Og er man stresset over længere tid, så eskalere stressniveauet ofte til langvarig stress (kronisk stress).

Langvarig stress har omkostninger både for den enkelte, men også alle de mennesker omkring den stressramte. Og stress kan ofte ses på bundlinien pga. sygefravær og fordi stressede ofte begår flere fejl og arbejder ineffektivt.

Stress kan have mange årsager der kan findes både i den enkeltes fritid og arbejdstid. Uanset årsagen, så vil stress ofte komme til udtryk i arbejdet på en uhensigtsmæssig måde. Og alene af den årsag giver stressforebyggelse og stresshåndtering på arbejdspladsen altid mening.

Stressforebyggelse og stresshåndtering

Det kan være svært at tale om stress på en arbejdsplads. Det kan også være svært at spotte stress, erkende at man er stresset og ikke mindst konfrontere en medarbejder med stress.

En enkel, konstruktiv måde at forebygge og håndtere stress på arbejdspladsen er ved at hjælpe medarbejderne til at blive dygtige selvledere.

Blot små justeringer i den enkeltes livsførelse og livsstil kan medføre positive mærkbare resultater.

Når medarbejderne får den rigtige viden, gode værktøjer og motiveres til at skabe forandring i deres eget liv, så vil det snart kunne ses på et smittende humør og grønnere tal på bundlinien.

Kontakt os og få en gratis uforpligtende samtale om hvad du kan gøre, hvis stress udfordrer din virksomhed – så du kan drive din virksomhed effektivt og succesfuldt.